Saturday, November 19, 2011


Rasa kosong plak bila cf tak share sesusatu yang positif tuk korang...so, ni entry copy paste tapi berguna sangat10x tuk korang...di harap baca dan cuba tegur insan2 di sekeliling kita yang terlalai dan lupa.

Psssttt...copy paste apa salahnya..asalkan kita kredit kat penulis tu kan.kan..hihihi

Baca bawah ni....

Korang TUTUP aurat ke BUNGKUS aurat?Beza BUNGKUS dengan TUTUP adalah amat besar.

Situasi 1:
Aisyah: Ahmad, cbe teka aku tgh BUNGKUS ape?
Ahmad: Alaaa, nasi lemak.
Aisyah: Aik? Mne ko tau?
Ahmad: Aku nmpk nasi tkluar sikit tu. Lgpun aku tau ko mmg jual nasi lemak.
Aisyah: Ok2. Cbe teka nasi lemak ni byk ke sikit?
Ahmad: Alaaa lg sng. Byk la.
Aisyah: Ha? Cmne ko tau ni?
Ahmad: Tgok bntuk & saiz laa. BUNGKUSan bsar, byk. BUNGKUSan kcik, sikit. Haha kantoi.
Aisyah: Pandainye ko ni.
Ahmad: Bkn aku yg pndai, ko yg xpndai. Haha.
Aisyah: Ceh. Malas la soal.

Situasi 2:
Aisyah: Ahmad, cbe teka aku TUTUP ape dgn tudung saji ni?
Ahmad: Hmmm. Ikan goreng?
Aisyah: Salah.
Ahmad: Telur dadar?
Aisyah: Salah lg.
Ahmad: Karipap?
Aisyah: Salah jugak.
Ahmad: Fail MQA?
Aisyah: Ish. Lg la salah.
Ahmad: Abis tu ape? Mne la aku nk tau ape yg ko TUTUP tu.
Aisyah: Nasi lemak laa. Cbe teka byk ke sikit?
Ahmad: Ceh. Mne aku nk tau. Malas la jwb.

Maka pilihlah TUTUP.... :-)

Copy paste dari status facebook Ustaz Zamri.

p/s : cf cuba untuk amalkan jugak..jom la sesama kita ye..:)


Blogger separuh masa | travel | food review | Lifestyle | Love Art | Photography. Contact me dilamin82@gmail.com

8 comments:

CikGu Ma said...

ahahaha..kak, saya tak pham la plak apa yg nak disampaikan ni..uhuk22...kak, asemen jngan copy paste tau...hehe

Munnafendy said...

bnda2 nasihat mcm ni mmg bagus kalau di share kan CF =)

terasa plak dgn nasi lemak tu..hee

Santri T.P.I.N.I said...

terbaik!!!

Zie Fauzi said...

betul..bukan susah pun nak bagi kredit..tulis amik dari mana.. kan.. kann..

Jom join ni ZieFauzi Simple Giveaway

cik najihah said...

terase jugak huhu

Niena Pengembara Ilahi said...

tak isah copy paste pn janji benda tu baik kan kak .. :D



hehe memula baca nina tak phm aritu tpi skang nie dh paham hehe

Mya said...

meaningful sangat entri ni kak :)

Fatin Nadia said...

contoh yang bbaik untuk wanita2 yang masih sambil lewa dalam menutup aurat..

copy paste tak pe, asal ilmu tu sampai.. ye idak.. hehe