Saturday, July 23, 2011

Assalamualaikum...

Meh cf nak kongsi petua ni..Cf dah buat memang terbukti kulit cf halus dan mulus..daripada korang dok boring-boring hujung minggu macam cf ni,baik amalkan ni :

Untuk hilangkan daki kat badan :



Goreng beras atau kacang hijau tanpa minyak,
Sampai agak-agak warna dia perang,
Kisar dengan pengisar kering,
Bagi halus sikit ikut keselesaan anda,
Simpan dalam bekas,
Ambil secukupnya semasa mandi,
Boleh guna 2-3 kali seminggu,
Skrub ni tahan 1-2 bulan ( tak busuk )

Untuk hilangkan tumit pecah :

Cf pernah buat entry pasal ni,
Nak baca korang boleh klik sini
Ada pembaca cf bagi respon,
Tumit kaki dia dah elok dan halus.
Cuba la sendiri

Untuk membuang sel kulit mati (muka) :



Ni untuk buang kulit yang kasar,
Boleh cerahkan kulit muka,
Ambil 1 sudu susu tepung,
Gaulkan dengan tomato,
Tepekkan kat muka,
Buat hari-hari,

Orait..buatla semua petua kat atas ni.Biar kulit halus dan mulus ..tgk kat bawah ni hasilnya :



muahahahaha...(sekadar gambar hiasan )

Tata..:):)

Tolong Like bawah sini..jasa anda amat dihargai.thanks ya!
Categories:


Blogger separuh masa | travel | food review | Lifestyle | Love Art | Photography. Contact me dilamin82@gmail.com

10 comments:

hajar said...

wah bleh cuba nih..

Fad said...

mstila cuba..haha..pastu bgtau berkesan ke x ea..:)

wan zuliyana [apel] said...

tips hilangkan parut xde ke cikgu?
huhuhu

zareliqa afiqa said...

uwaaa~ nak cuba lar pasnie...:)

ChibimarukO said...

a'aa kak fad..pasal kaki merekah tu..alhamdulillah..2mggu pakai cni body lotion royal jelly..berkesan!

Santri T.P.I.N.I said...

hehehe gambar tu mesti dila dah photoshopkan...he3

Santri T.P.I.N.I said...

alfu syukran dila...blog dila pun dlm list blog abg fadli...warga tpini

Pn. Sheila said...

em... gd info.. thanx cf..

[sutera kasih] said...

nice tips..thanks share :)

Anonymous said...

Membuang sel kulit mati ni nk kisar ke tomato ni . Atau bulat je. Atau potong hirisan. ?