Sunday, July 24, 2011

Assalamualaikum..

Kisah ni kena baca :

Seorang lelaki baru selesai basuh kereta, dan bersiap-siap untuk pergi ke kampung kawannya untuk menjamu durian di kebun rakannya itu.sedang dia membuka bonet depan kereta, buka penutup radiator dan memeriksa enjin kereta, tiba-tiba datang seekor kucing jantan dan kencing kat tayar kereta yang dia baru basuh tu.Dengan perasaan marah dia pun mengejar kucing tu dengan maki hamun "kurang ajar punya kucing, suka hati je kencing kat kereta aku..dahla aku baru basuh ".

Dengan perasaan yang masih marah dia pun terus menutup bonet kereta dan tanpa sedar dia terlupa memasang penutup radiator yang dia buka tadi.Dalam perjalanan pergi ke kampung rakan lelaki tersebut enjin keretanya berasap.barulah dia sedar dia lupa tutup radiator yang dia buka tadi akibat marahkan kucing tu..Setelah diperbaiki lelaki tersebut kerugian hampir rm5000.Isteri lelaki tersebut sangat kesal dengan kelalaian lelaki itu yang telah mengakibatkan duit simpanan mereka habis gara-gara kejadian tersebut.

Komen Cf:

"haisy..janganla suka marah-marah dengan binatang.binatang ni mana ada akal macam kita.Jangan la maki hamun kalau binatang susahkan kita.kita pulak yang nampak tak berakal.tapi kena ingat binatang ni ada perasaan.cakap je elok-elok dengan depa ni, insyaAllah depa faham ( tak guna perkataan diorang sebab bukan orang ).





P/s : Ada kalanya Allah bayar cash kesalahan yang kita buat.



Categories:


Blogger separuh masa | travel | food review | Lifestyle | Love Art | Photography. Contact me dilamin82@gmail.com

15 comments:

Pn. Sheila said...

alahai... comelnya...

Fad said...

pn sheila ::):) dia nakal dan lasak..

[sutera kasih] said...

betul2..jgnla mrh kucing tu kan..kesian kucing huhu..

p/s: sy jmpa link CF kat segmen tagline kreatif alya hehe

Santri T.P.I.N.I said...

apa nama kucing dila ni? kalau anak abg fadli nmpk kucing mesti dia panggil meoww..

Mya said...

comelnya kucing!

tak baik tau bersikap tak baik kat haiwan nanti Tuhan marah. hee =)

iMBobo said...

ada hikmah tu.. :)

Kancil 8349 said...

betul2...saya sokong tu cikgu...

cik pha said...

binatang tak diberi akal.tapi kita diberi akal..bila kita sannggup menyakiti bintng..samalah jugak kita dengannya...diibaratkan tak BERAKAL...


p/s:comel kucing..

Diana @ bilakukatacinta said...

Cf: babab jek org tuh

Fad said...

syaza :ooo..hehehe...patutla...ingat jmp tgh jalan..haha

Fad said...

abg fadli :tu kucing kakak dila..lupa la nama dia..haha

Fad said...

mya :tau xpe kan..dia comel la..nape org suka garang2 kat kucing ea..huhu

Fad said...

imbobo:yup...:):)

Fad said...

cik pha :hehe..tp segelintir je yg anggap camtu..ramai cf tgk suka tengking2 binatang tau..huhu

Fad said...

diana :ala..cf xberani sbb dia garang..nti kena kejar gak..haha