Friday, October 28, 2011

Assalamualaikum..

Cf tertarik dengan satu slot solusi baru tuu...sini cf huraikan kat korang semua ek..

Manusia

Cukupkah sekadar menjadi manusia?makan, minum, tidur, bangun, kerja, menikmati hidup...

Kita perlu pegangan agama..

Muslim

Cukupkah sekadar menjadi muslim?ucap shahadah dah cukup ke?tak perlu tunaikan perintah Allah..tak perlu jaga dan nikmati je hidup ni..tak perlu bezakan yang mana dosa dan pahala...

Mukmin

Cukupkah sekadar menjadi mukmin?solat, puasa, jauhi maksiat, sedekah,dan lain2..

Manusia, muslim dan mukmin wajib meningkatkan tahap keimanan dan takwa..

Jangan setiap hari sama je apa yang kita lakukan..takde peningkatan langsung..tak maju la diri kita camtu..( tuk cf la ni..hehe )

Semakin meningkat tahap ketakwaan orang itu, tandanya dia mencari keredhaan Allah dan mencari rahmat Allah..

Faham tak apa yang cf nak sampaikan sebenarnya?meh baca sini :

Kehidupan yang kita jalani sekarang bukanlah setakat cukup kita ada kehidupan, rumah, makanan yang baik...kita perlu agama sebagai hala tuju hidup kita..

Agama juga bukanlah cuma sebagai pegangan je..

>>apa agama awak?

>>Islam.awak?

>>samala..islam juge...

Akhir sekali tak cukup sekadar solat setiap hari, puasa, zikir, atau macam2 lagi ibadat jika dilakukan hanya disebabkan itu adalah satu suruhan agama...

Dengan mengharap balasan syurga..kita juga perlu mencari keredhaan Allah..

Telah ditakdirkan kita menjadi seorang manusia bukan haiwan..

Jadilah manusia yang beragama, mukmin (beriman ) dan mencari keredhaan Allah..

Menyembah Maha Pencipta dengan rasa rendah hati..

Malu dengan Dia kerana dengan segala nikmat melihat, mendengar, berjalan, bercakap yang diberikanNya, kita masih sombong melakukan dosa dan lalai tanpa rasa bersalah sedangkan Dia sentiasa memerhatikan segala tingkah laku kita..

Inilah yang perlu kita cari..Keredhaan dan rahmat Allah...

Jadilah seorang manusia yang muslim, mukmin dan mencari keredhaan Allah SWT.

Orang yang mendapat rahmat Allah, orang itu akan bahagia di akhirat kelak.

Klik bawah untuk share.Terima kasih








Blogger separuh masa | travel | food review | Lifestyle | Love Art | Photography. Contact me dilamin82@gmail.com

7 comments:

anismelon said...

same same lah kite meningkat kan amalan supaya kite bukan islam atas ic je..:)

Santri T.P.I.N.I said...

wah...terbaiklah dila, best!

Anonymous said...

Thanks for sharing! :) May Allah bless us :)

Anonymous said...

" Malu dengan Dia kerana dengan segala nikmat melihat, mendengar, berjalan, bercakap yang diberikanNya, kita masih sombong melakukan dosa dan lalai tanpa rasa bersalah sedangkan Dia sentiasa memerhatikan segala tingkah laku kita.. "

Saya suka ayat itu ^^

Mya said...

perut perlu makanan, jiwa dan hati juga begitu:)

Kancil 8349 said...

terbaik cikgu...semoga kita sedar bahawa kita makhluk kerdilnya...

anismelon said...

anis tag kamoo..sile sile lah ye..:)

http://anismelon.blogspot.com/2011/10/aku-dan-tagsile-lah-jawab.html