Thursday, August 25, 2011

Assalamualaikum...

Tiada sebarang najis yang dimaafkan.Walaupun begitu Syarak memberi kemaafan terhadap kadar benda najis yang sedikit dan sulit untuk dielakkan, dan sikap Syarak yang ingin memudahkan kita dan bertolak ansur.

Oleh itu najis-najis berikut adalah dimaafkan :

1) Najis yang tidak dapat dilihat oleh pandangan sederhana.cth : darah yang sedikit dan percikan air kencing.

2) Darah jerawat, darah bisul, darah kudis atau kurap dan nanah.

3) Darah binatang yang tidak mengalir darahnya. cth :kutu, nyamuk, agas dan pepijat.

4) Tempat berbekam dan hisapan darah (cth pacat ), najis lalat, air kencing kelawar, kencing tidak lawas, darah istihadah, air kurap atau kudis.

Klik bawah untuk share.Terima kasih

Categories:


Blogger separuh masa | travel | food review | Lifestyle | Love Art | Photography. Contact me dilamin82@gmail.com

14 comments:

mizzkechique said...

mekaseh share.. tp org suke pulaukan sesape yg ada kurap..jahat!!

Fad said...

ahaha..xblh blah statement ni..hehe

ArulchelseA said...

kih kih..jgn la pulaukn. kesian ...

tq cikgu utk info ni...

KiKiHanakO said...

(lama tak singgah)

tq share ni.. ;) sekurangnya kami yang tak tau tu tauuuu . tq cikgu fad ;)

salam hari raya..ee awalnya wish

Anum said...

terima kasih sudi kongsi

najihah sahami said...

hohohoo...thanx akak for sharing!!

Niena Pengembara Ilahi said...

thanks kak ustajah :)


erm. rmai yg confuse lgi...ehh.. air kurap tu rupa dia camne kak? leh terangkan? heheheee

Santri T.P.I.N.I said...

teringat masa jungle tarckign dulu...budak prmp kena pacat. menjerit-jerit! he3 kami tengok je.

merahitujambu said...

terima kasih share..nk doodle free jom laaa

- abdul hadi abdul muti - said...

owh..ingatkan, bila tampar nyamuk lepas tu keluar darah, batal air sembahyang. urm, kalau jerawat tiba-tiba pecah sampai keluar darah macam mana pulak yer?

anismelon said...

baru anis tau..anis ingt ke kalo sikit pon dah batal..

msredcheesecake said...

seb baik darah jerawat ok...tengah dilanda maalah jerawat...

selamat hari raya maaf zahir batin

Amni said...

=)


selamat hari raya ailfitri cikgu... =)

Santri T.P.I.N.I said...

salam idulfitri dila, maaf zahir batin yer.