Friday, July 8, 2011


Assalamualaikum..

Setiap hari sbnrnya cf terfikir mati..
takut?memangla..
sape yg ckp xtakut mati tu?

cf takut sbb xtau amalan selama ni diterima x..
Ape pun kita kena fikir gak sama ada
Allah terima x amalan kita..
supaya kita akan mengupgrade amalan kita tiap hari..
jgn syok sendiri je..

Smlm masa drive ujan lebat..
cf terpikir camni..

"kalau la ada banjir kilat kat dpn..
keta aku hanyut..
aku dok dlm keta ni..lemas.."

mak ai..takotnya..
hati berdebar2...sbb takat tu je la amalan cf...

'Baca Seloka Kat Bawah Ni'

wahai kwn2 ku sekalian..

"ingatlah mati tiap masa..
supaya kita xkan terus alpa..
hidup ni cuma sementara..
kita boleh menikmati dunia..
tapi tuk akhirat, apa yg kita sedia?
sbb hanya iman yg bezakan kita"

nak berhibur?boleh..
tp berpada2..
malaikat tgk je kita..
kat kiri dan kanan ada..
mereka setiap masa mencatat amalan kita..
melihat kita lupa pd Tuhan yg maha Berkuasa...
sedangkan nikmat dan peluang sentiasa
diberi oleh Dia...
tp kita yang buat2 lupa...

di akhirat nanti kita akan ditanya..
Quran dan Sunnah di hadapan mata..
xpernah dibaca dan diparaktikkan isinya...
mengapa dibiarkan begitu sahaja?



"selamat beramal"
muah!:):)



Categories:


Blogger separuh masa | travel | food review | Lifestyle | Love Art | Photography. Contact me dilamin82@gmail.com

9 comments:

kotak bulat said...

emm... ajal tak kira tempat dan umur.. :(

Fad said...

btl tu kb...bila2 msa je..huhu..

niena shopping2u said...

erm.. lps bangun je dri tdo.. sy mengucap panjang, syukur... sy masih diberi peluang tuk hidup..

kte xperlu takut utk mati, kte hnya prlu takut pd Allah.. bla kte takut pda Allah kte akn wat sgala yg disuruhNya..

niena shopping2u said...

erm.. lps bangun je dri tdo.. sy mengucap panjang, syukur... sy masih diberi peluang tuk hidup..

kte xperlu takut utk mati, kte hnya prlu takut pd Allah.. bla kte takut pda Allah kte akn wat sgala yg disuruhNya..

KhAiReDzAiMy said...

Sesapa yang mengingati mati... Sebenarnya mereka lagi dekat dgn Allah..
kerana dengan mengingati mati... Kita akan takut untuk melakukan kesalahan yg dimurkai Allah...

Cuba bayangkan kalau mati dalam keadaan yang mengngerikan....

Nauzubillah.. Harap2 Dijauhkan....

Fad said...

niena:bagusnya niena..hmm..alhamdulillah pg ni cf masih blh jmp suami dan kwn2..huhu

Fad said...

khairedzaimy : yup..Allh memang Maha Pengasih dan Penyayang..tp Allah juga Maha Mnghisab..

Norhisham Nordin said...

mmg pernah terfikir pasal mati... minta2 mati dlm keadaan yg beriman...dah follow blog nih...

Fad said...

norhisham :hmm..bagus2 nya dia..huhu..thanks follow